WordPress mi? Blogger mı?

İnernet dünyasının, özellikle blog dünyasının nerdeyse her an tartışılan bir hususu var ki, ancak şu da var ki; bu münakaşa nedense hiçbir şekilde netice bulamadı. Çünkü, WordPress kullanıcıları WordPress’i övüyor, Blogger kullanıcıları ise, Blogger’ı övüyor. Ancak ben de, hem WordPress kullanmış hem de Blogger kullanmış biri olarak bu husus ile alakalı bir makale yazmak istiyorum. En azından elimden geldiğince, WordPress ve Blogger‘a rastgele birisine fanatikliğimi dile getirmek yerine, ikisinin de özellikleri yönünda, bir kaç dşayetlendirme gerçekleştirme istiyorum. Umuyorum ki bu, WordPress ve Blogger dşayetlendirmelerim, WordPress ve Blogger hususu ile alakalı hangisini kullanacağını düşünen şahıslara faydalı olur.

WordPress mi? Blogger mı?


WordPress, incelemelerim yönünda; aslında çok yalın bir Yönetici Paneline sahip ve yalın olmasına karşın nerdeyse ortamında tüm işlemleri yapabileceğimiz bir özelliğe de sahip. Yani, bunu söylememin nedeni şu; bu kadar yalın bir panelin, bu kadar özelliği bir arada barındırması aslında güzel bir şey. Doğrusunu söylemek lazım olur ise, Ben uzun süredir Blogger kullanan birisiydim. Ki hâlâ’da Blogger kullanmayı bırakmış değilim. Ancak, ben de belki bir çok Blogger gibi, her vakit Blogger’ı övdüm. Elbette bunun amacıyla sebeplerim vardı, ancak bu aşamada da WordPress’e de sanki hafiften karşı çıktığım oluyordu. Ancak, WordPress kullanmaya başlayınca bu düşüncelerimin hepsi kayboldu. Çünkü, WordPress aslında güzel bir şekilde hazırlanmış bir blog sistemi. İsterseniz şayet, WordPress’i araştırmaya başlayalım;

WordPress, yalındir.
WordPress amacıyla tasarlanmış belki de milyonlarca tema sahip olunantur. Ve kendi temanızı da basit bir şekilde geliştirebilirsiniz.
WordPress, FTP vs. gibi bir çok şeyi kullanmanızı sağladığı amacıyla, blogunuzun denetimi tamamiyle ellerinizin altında oluyor.
WordPress, basit ve anlaşılır bir panele sahiptir. Kısa sürede WordPress’ten çok iyi anlayabilecek kıvama gelebilirsiniz. Elbette bu anlamda en mühim unsur, kendinizi geliştirme isteğinizdir.
WordPress’de yer alan sahip olunan temaları veya tasarlanmış bir çok ilişkisi sayesinde, aklınızdaki temaya ulaşabilirsiniz. En azından, bu kadar çok tema arasında kuşkusuz sizin dilediğiniz gibi de bir tema olacaktır.
WordPress’in kötü yanları var mıdır?
Doğrusunu söylemek lazım olur ise, WordPress’in hiçbir kötü yanı yoktur. Kendim, WordPress’i aşırı derecede iyi biliyorum diyemem. Ancak, WordPress’in temelindeki ana düşünce şudur; WordPress’i iyi bir şekilde kullanmanız lüzumiyor. Yani şu da var, WordPress blog kurup, 100′lerce eklenti kurarsanız kuşkusuz hostunuzla alakalı problemlar yaşamanız doğaldır. Ancak, SEO gibi veya lüzumlu eklentiler olsun vs. bunları bilerek, yani anlayarak, neticesinde neler olacağını, verim alıp, alamayacağınızı bilerek yaparsanız rastgele bir problem ile karşılaşmazsınız.

Özetle WordPress;
Sizlere blogunuz ile alakalı herşeye ulaşabilmenize ve değiştirmenize imkan sağlamaktadır. Dolayısı ile bu anlamda şayet ‘Blogum ile alakalı tüm ayarları gerçekleştirme istiyorum‘ diye düşünüyorsanız, bundan sonra düşünmenize hiç lüzum yok. Çünkü, WordPress tam size göre.

WordPress mi? Blogger mı?

Blogger; açıkçası çok uzun vakittir Blogger kullanıcısıyım. Ve, Blogger hususu ile alakalı kendime yetecek kadar bilgi sahibi bulunduğumu düşünüyorum. Elbette, her blogger kullanıcısın kendisine ait bildikleri bulunmaktadır, ancak ben de kendimi blogger hususu ile alakalı uzun vakittir geliştirdiğim amacıyla, en azından blogger hususu ile alakalı azda olsa veya çokta olsa bilgi sahibiyim diyebilirim. Herneyse, Blogger aslında çok güzel bir blog servisi. Blogger’ın bedava olması, host derdinin, domain derdinin olmaması aslında güzel. Ayriyetten, Google‘a ait olması da galiba kullanıcılarına büyük bir itimat vermekte. Bundan olsa lüzum ki, Blogger’ın çok çok kullanıcısı sahip olunan. Ancak şu var ki, uzun vakittir Blogger kullanan biri olarak şunu söylemek istiyorum, Blogger maalesef kullanıcılarına tam erişim vermiyor. Haklı da aslında, herkese hem bedava blog servisi sağlayıp, hem ftp vs. gibi yetkileri vermemesi çok doğal. Ancak, Blogger, ‘Blogunun tüm ayarlarının elinin altında olmasını isteyenler.’ amacıyla ideal değil, zira Blogger’la yapabilecekleriniz çok sınırlı. Eğer kodlama bilginiz var ise, blogger amacıyla tema geliştirebilirsiniz, veya sahip olunan belki de WordPress’de de bulunduğu gibi milyonlarca temayı kullanabilirsiniz. Ancak, bana göre blogger aslında çok güzel bir blog servisi, ancak maalesef ki blog ayarlarına tam erişim olmaması da belki iyi değil, en azından ben bu tür düşünüyorum. Eğer isterseniz, bu sefer de Blogger’ı inceleyelim;

Blogger’ın da, WordPress gibi denetim paneli çok yalındir, ve anlaşılması çok basitdır.
Blogger, Google’ındır. Yani emeklerinizi itimatilir bir sitenin elinde oluyor.
Blogger, tamamiyle bedavadir. Ayrıca, blogger amacıyla yapılmış bedava bir çok tema sahip olunantur.
Blogger, kendisine ait bir çok sahip olunan temayı barındırmaktadır. Kodlama bilginiz yok ise şayet, bu sahip olunan temaları kullanabilirsiniz.
Blogger’ın kötü yanları var mıdır?
Açıkçası, Blogger’ın kötü yanları bulunmaktadır diyemem. Çünkü, Blogger bedava bir blog servisi olmasına karşın bir çok özelliği kullanıcılarına sunmaktadır. Ama blogger’ın belki de tek iyi olmayan yönü, blogunuzla alakalı ayarların tamamına ulaşamıyorsunuz. Yani, yalnızca denetim panelinizdeki sahip olunan ayarlar yönünda blogunuzu ayarlayabiliyorsunuz. Onun haricinde, blogger aslında güzel bir blog servisi.

Özetle Blogger;
Gerçekten çok profesyonel bir blog servisi. Dolayısı ile, benim de sevmediğim noktası, tam erişim olmuyor. Yani, blog ayarlarınıza tam erişiminiz olmuyor. Bunun yanında, diğer iyi olmayan bir yönü var diyemem. Yani şayet ‘Host derdi olmasın, domain derdi olmasın, tamamiyle bedava bir blog servisi olsun’ diye düşünüyorsanız, daha çok düşünmenize lüzum yok. Çünkü Blogger tam size göre.

Yorumlar